Förtroendevald

En sida för dig som är förtroendevald i Psoriasisförbundet

Att vara förtroendevald i Psoriasisförbundet

Psoriasisförbundet är en intresseorganisation för människor med psoriasis och psoriasisartrit samt personer som stödjer våra syften. Vi är glada att just du valt att engagera dig och tillsammans arbeta mot vårt övergripande mål, att alla med psoriasis och psoriasisartrit ska kunna leva ett bra liv. Du som inte redan är engagerad men är nyfiken och vill veta mer om vårt arbete Klicka här för att hitta din närmaste avdelning.

Psoriasisförbundet i framtiden

Riksstämman 2023 fattade beslut om ett dokument ”Framtid Psoriasisförbundet” som ramar in och beskriver förbundets framtidsfrågor, våra utmaningar och möjligheter. Dokumentet utgör Psoriasisförbundets prioriteringar och verksamhet 2024–2026. Klicka här för att läsa mer om framtidsarbetet.

Medlemsvärvning

Ju fler medlemmar vi är desto bättre blir förutsättningar för att alla med psoriasis ska kunna leva ett bra och aktivt liv. Som medlem får du  gemenskap, kunskap och engagemang. Det finns material för att värva och vårda medlemmar. Klicka här för att läsa mer och beställa material.

Kontaktpersoner

Genom att arbeta med kontaktpersoner vill förbundet öka vår närvaro i landet, finnas nära våra medlemmar. Det är en ny engagemangsform med ett mindre omfattande uppdrag. Tycker du att det här låter intressant kan du ladda ner en informationsflyer. Den kan ni använda i er avdelning för att sprida information och rekrytera kontaktpersoner. Bli kontaktperson hos oss!

Medlemsutskick

Vill ni göra ett utskick, beställa medlemslista till era medlemmar eller ändringar på er hemsida så kan ni göra det genom formuläret på denna sida.

Lägg upp aktiviteter i kalendern

Vill ni lägga upp era aktiviteter i vår gemensamma kalender? Klicka här.

Förbundskansliet som resurs

Förbundskansliet finns här för att stötta er i ert uppdrag. Har du frågor/funderingar, åsikter eller vill bolla idéer? Mejla till info@pso.se eller ring 08-600 36 36 så inleder vi en dialog.

Läs mer om möten som förbundsstyrelsen och förbundskansliet bjuder in till

Välkommen till vår kalender

Hitta vanliga dokument som används i verksamhet och vid årsmöte

Vanliga handlingar och dokument