Engagerad säljare sökes!

För att utveckla vår insamlingsverksamhet söker vi nu en erfaren säljare/gåvoförmedlare som är målinriktad, driven och van vid självständigt arbete.

En stor del av förbundets insamlade medel får vi idag in genom vår mångåriga lotteriverksamhet, där försäljning av Psoriasislotten till privatpersoner och företag sköts av ett trettiotal telefonsäljare ute i landet. Ditt uppdrag blir att värva nya stödföretag samt förvalta och utveckla de företagskontakter som idag stödjer Psoriasisförbundets verksamhet genom forskningsbidrag, köp av annonsplats i förbundets kommunikationskanaler eller inköp av lotter.

Du ska kunna kommunicera vårt arbete på ett trovärdigt och inbjudande sätt och vara behjälplig i övrigt förekommande arbetsuppgifter som ingår i ansvarsområdet.  Du kommer att arbeta nära marknads-och insamlingsansvarig, placerad i Stockholm, samt medarbetare vid Psoriasisförbundets försäljningskontor i Karlstad.

Kvalifikationer
Vi vill att du har en gedigen och dokumenterad bakgrund inom försäljning, och har du arbetat med insamlande verksamhet inom ideell sektor är det klart meriterande. Du dras till möjligheten att genom ditt arbete göra verklig skillnad och visar både engagemang och driv. Vi förutsätter att du gillar att ta tag i saker och starta nytt likaväl som att självständigt förvalta och utveckla det befintliga.

Dina erfarenheter har gjort dig trygg och lyhörd med en väl utvecklad fingertoppskänsla. Ditt track-record både gällande försäljning/insamlade medel samt goda relationer till kunder, samarbetspartners och kollegor är utmärkt.  Du har ett brett kontaktnät inom privat sektor och hanterar gärna företagssamarbeten på flera nivåer. Har du kunskaper om och erfarenhet av lotteriverksamhet och därtill hörande regelverk så är det starkt meriterande, likaså om du har arbetat med annonsförsäljning för tryckta och/eller digitala media.

Vi är ett litet kansli och stor vikt kommer att läggas vid dina personliga förutsättningar att trivas och utvecklas hos och med oss. Vi ser helst att du har B-körkort då resor inom Sverige förekommer.

Vi erbjuder dig
Möjligheten att få arbeta med kunniga och trevliga medarbetare i att säkerställa att den viktiga forskningen om psoriasis och psoriasisartrit kan fortsätta göra stora framsteg. Ett självständigt arbete med god utvecklingspotential både innehålls- och lönemässigt. En centralt belägen arbetsplats med närhet till pendeltåg, tunnelbana och bussar. Fast heltidsanställning med grundlön samt provision, flexibla arbetstider samt tjänstepension.

Ansökan
Du är välkommen att skicka personligt brev samt CV till info@pso.se senast den 4 juni 2017. Urval samt intervjuer sker löpande.
Tillsättning snarast.

För mer information om tjänsten, kontakta
Barbra Bohannan, marknads- och insamlingsansvarig på 08-556 109 05 eller barbra.bohannan@pso.se alternativt
Maria Björklund, kanslichef på 08-556 109 07 eller maria.bjorklund@pso.se.
Facklig representant (Unionen) är Karl Lindberg, som nås på 08-556 109 08 eller karl.lindberg@pso.se.

Se hela annonsen genom att klicka här

Artikelfunktioner

Dela ut via sociala medier

Mejla sidan

"Stödet till forskningen gör vår framtid ljusare!"

"Jag är mycket tacksam för medel från Psoriasisfonden till min forskning, Liv Eidsmo, Karolinska Institutet"