Psoriasisförbundet söker samordnare vård och behandling, forskning

Psoriasisförbundet söker nu en samordnare vård och behandling, forskning. Som samordnare får du en nyckelposition då du blir navet i förbundets verksamhet med uppgift att bevaka medlemmarnas intressen, bevaka frågor som rör forskning, bedriva opinionsbildning och i nära samarbete med våra regionala företrädare, arbeta för god vård på lika villkor över hela landet.

I tjänsten ingår att bidra till genomförandet av förbundets planer, program och strategier, exempelvis vårt vårdpolitiska program.

Arbetsuppgifter
• Arbeta för att förbundets intressepolitiska verksamhetsmål uppnås
• Delta i påverkansarbete av politiker och beslutsfattare
• Stödja läns- och lokalavdelningarna i deras intressepolitiska arbete
• Bistå Psoriasisförbundets Forskningsstyrelse och Medicinska- och vetenskapliga råd
• Omvärldsbevakning
• Upprätta förslag till skrivelser och remissvar
• Samverka med sjukvården och myndigheter och andra funktionshinderförbund, inom verksamhetsområdet
• Ge råd och stöd till enskilda medlemmar

Kvalifikationer
Vi söker en person med gedigen erfarenhet av påverkansarbete. Vi värdesätter goda samhällskunskaper och erfarenhet av vårdfrågor. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet från idéburen sektor är meriterande. Som person är du engagerad, utåtriktad och har lätt att skapa goda relationer. Du tycker om att arbeta självständigt, är idérik och van att driva processer framåt, enskilt och i grupp. Kunskaper om psoriasis och psoriasisartrit är meriterande.
Arbetet innebär resor och uppsökande verksamhet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning.

Kansliet
På Psoriasisförbundets kansli i Stockholm arbetar åtta personer. Vi sitter i centralt belägna lokaler på Södermalm. På vårt försäljningskontor i Karlstad arbetar två personer.

Ansökan
Välkommen med din ansökan och CV med löneanspråk till e-post info@pso.se "Samordnare" senast den 31 augusti. Tillsättning snarast.

Kontaktpersoner
Kanslichef Maria Björklund, 08-556 109 07. Förbundsordförande Tina Norgren 0703-09 61 34. Fackligt ombud Karl Lindberg (Unionen), 08-556 109 08.

Ladda ner annonsen

Artikelfunktioner

Dela ut via sociala medier

Mejla sidan