Välkommen till Bjäre-Åsbo lokalavdelning

Till vår förening hör du som är bosatt i någon av kommunerna Båstad, Klippan, Åstorp, Ängelholm eller Örkelljunga.

Hos oss är du alltid välkommen som medlem.

Varför ska du vara medlem?

1. Delta i våra aktiviteter, bra för både kropp och själ.

2. Du stärker psoriatikernas ställning i samhället, ju fler som är medlemmar, ju mer kraft får vi bakom orden.

3. Du får kontinuerlig information via PSO:s rikstidning och PSO Infoblad från både länet och lokalavdelningen.

4. Du kan få särskilt stöd och råd från styrelsen om du är ny medlem och nyligen fått psoriasis/psoriasisartrit.

5. Du är också välkommen om du har någon annan hudsjukdom.

Våra viktigaste mål i Bjäre/Åsbo

Att nå dem i Bjäre/Åsbo som har psoriasis/psoriasisartrit med vår information!

Att arbeta för att vi alltid har tillgång till hudläkare och reumatolog på sjukhuset i Ängelholm.

Att bevaka och arbeta för att få behålla ljusbehandlingen på sjukhuset även i framtiden

Olika medlemsaktiviteter

Friskvård

Vi tror att friskvård är viktig och det gäller förstås för alla människor. Men vi tror att det är extra viktigt för oss med psoriasis/psoriasisartrit. Kan vi leva ett liv i lugn och harmoni skapar vi förutsättningar för att hålla vår sjukdom i schack. Länet ordnar varje år en sådan kurs över ett veckoslut.

Teater mm

Under flera år har vi under sommaren ordnat subventionerade biljetter till Fredriksdals Friluftsteater eller Ängelholms Hembygdspark.

Annat

En julkonsert i Förslövs kyrka hålls i november.

Tidning

Länsavdelningen ger ut ett infoblad 2 gånger om året. Tillsammans med detta får du även lokalavdelningens infoblad om alla våra aktiviteter med sista anmälningsdag och kontaktperson.

Bjäre Åsbo

Psoriasisförbundet