Internationella Psoriasisdagen

I anslutning till Internationella Psoriasisdagen arrangerar Psoriasisförbundet Skåne län en

T E M A T R Ä F F OM PSORIASISARTRIT

Söndagen den 27 oktober kl 13:00

i Blå salongen på Kulturhuset i Hässleholm (ligger bredvid järnvägsstationen)

PROGRAM

Reumatolog Annika Teleman berättar om psoriasisartrit, hur man ställer diagnosen och vilka behandlingar som finns.

Fruktpaus

Frågestund med Annika

Allmän information från PSO Skåne

Alla hälsas hjärtligt välkomna såväl medlemmar som allmänhet

Ingen föranmälan

Traditionell julkonsert i Förslövs Kyrka

Vi samlas på restaurang Spisen där du får aktuell information om kommande aktiviteter samt information om de senaste rönen inom psoriasisforskning. Föreningen bjuder på förtäring och du får hämta dina biljetter.

Hillesgården

Föreningen har ett stödjande medlemskap i Hillesgården. Medlemskapet berättigar oss till 4 rabatterade biljetter per föreställning varje onsdag kl 19,00. Förbeställning måste göras och intresserade medlemmar måste först kontakta ordföranden. Programmet kan ses på Hillesgårdens hemsida, www.hillesgarden.se

Under 2019 kommer du som medlem att få information i din brevlåda minst 2 gånger per år. Förutom lokalavdelningens aktiviteter kommer ju länet att ha sina träffar som du alltid är välkommen att delta i.