Dela med dig av ditt sparande i Humanfonden

Du kan börja spara i Swedbanks Humanfond och skänka litet av ditt sparande varje år till Psoriasisförbundets arbete för ett bra liv för alla med psoriasis och psoriasisartrit.

Dela med dig av ditt sparande i Humanfonden. Swedbanks Humanfond är en ideell fond som investerar i företag som aktivt arbetar med miljö, mänskliga rättigheter och arbetsvillkor. Fonden är även Svanenmärkt. Varje år skänker spararna i Humanfond drygt 40 miljoner kronor till välgörande ändamål. Istället för att betala en fondavgift så kan du själv välja och stödja en ideell organisation med två procent av ditt sparande.

Swedbank Humanfonden

Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. De pengar som placeras i fonden kan både minska och öka i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta kapitalet.

Dela med dig av ditt sparande i Humanfonden – det möjliggör!

I februari 2018 – på alla hjärtans dag – fick Psoriasisförbundet ta emot 143 499 kronor genom sparare som skänkte detta till oss. Dessa medel glädjer oss extra mycket eftersom det möjliggör och bidrar till välbehövlig  verksamhet som förbundet arrangerar varje år.

En sådan aktivitet kan vara en kurs för familjer som har barn med psoriasis eller psoriasisartrit.

Under sommaren 2016 arrangerades en sådan kurs med hjälp av detta bidrag. Barn och ungdomar träffade jämnåriga från hela landet som också har psoriasis/psoriasisartrit. Samtidigt fick föräldrar och närstående träffa andra som lever nära barn med psoriasis. Tillsammans lärde sig deltagarna mer om psoriasis och behandling, delade med sig av sina erfarenheter och umgicks. Att kunna arrangera sådana aktiviteter är beroende av stöd som Psoriasisförbundet kan få genom exempelvis Humanfonden.

Dela med dig av ditt sparande i Humanfonden

Sommarkurs, provning av krämer bland kompisar.

Här kan du läsa mer om Swedbank Humanfond och hur du enkelt kan bidra och stödja Psoriasisförbundets verksamhet.

Vill du veta andra sätt du kan bidra med läs gärna här och i menyn.