Bli månadsgivare

Ett långsiktigt bidrag till forskningen

Vi vet mer än någonsin om psoriasis och psoriasisartrit. Ändå är det mycket vi inte kan förklara. Som varför sjukdomen uppstår.

Som månadsgivare skänker du 50 kronor i månaden. Pengar som ger oss möjlighet att fortsätta stödja forskningen och därmed förhoppningsvis bidra till att en dag kunna förhindra och bota psoriasis och psoriasisartrit.

Bli månadsgivare genom att skicka ett SMS med texten START PSO till nummer 72901 så betalar du 50 kr varje månad på din telefonräkning. Betalningen registreras samma datum varje månad och du får en bekräftelse på att pengarna har dragits.

Du kan alltid avsluta genom att skicka STOP PSO till 72901.

Här har vi har samlat svar på några vanliga frågor om Månadsgivare. Har du ytterligare frågor eller om du vill ha hjälp kan du ringa till oss på 08-600 36 36.

Frågor och svar om månadsgivare via SMS

Vad händer om jag skickar fler än ett SMS med START PSO till 72901?

Du kan bara registreras som SMS-månadsgivare en gång. Månadsbeloppet är satt till 50 kronor per månad. Vill du ge mer än 50 kronor kan du ge en engångsgåva undet ”Ge en gåva” här på webben.

Får jag någon bekräftelse?

Ja, du får en bekräftelse direkt via sms på att ditt månadsgivande har startats upp. Dessutom får du ett sms månadsvis i samband med varje dragning som görs. Det är ett kvitto på att din viktiga gåva har nått fram.

Kan jag bli SMS-månadsgivare via företagstelefon eller kontantkort?

Det går utmärkt att bli månadsgivare via kontantkort eller att ge privat via din företagstelefon. Om du har ett kontantkort kommer dragningen göras från saldot på ditt kontantkort. Har du ett företagsabonnemang behöver du ha ett konto hos WyWallet. Har du inte redan ett sådant konto så kommer du vid första tillfället få ett sms med information om hur du gör för att starta upp ett konto.

Hur ser jag dragningen på min faktura?

Det skiljer sig lite mellan olika operatörer men det ska framgå att det är Psoriasisförbundet som är mottagare av SMS-gåvan från det aktuella abonnemanget. Din telefonoperatör får all information ifrån Psoriasisförbundet för att kunna ange vem som är mottagare.

Kan jag bli givare från alla typer av telefoner?

Ja, alla telefoner som kan skicka och ta emot SMS fungerar för månadsgivartjänsten.

Hur avslutar jag mitt månadsgivande via SMS?

Du kan när som helst avsluta ditt månadsgivande via SMS genom att skicka STOPP PSO till 72901.

När görs månadsdragningarna?

Dragningen görs månadsvis det datum som du registrerade dig. Har du tex startat ditt givande den 15 augusti så sker nästa dragning den 15 september kl. 11. För att undvika nästa dragning behöver du avsluta givandet innan kl. 11 samma datum nästföljande månad

Undrar du något?

Ställ en fråga

Har du frågor eller synpunkter är du alltid välkommen att höra av dig. Skriv till oss så svarar vi så fort vi kan.

Ställ en fråga
Tack för din fråga!