Ljusbehandling i Sandviken

På Sandvikens sjukhus, plan 2, finns det möjlighet till ljusbehandling för personer med psoriasis.

Vägen dit går via din husläkare på hälsocentralen för remiss till Hudmottagningen i Gävle. Om din hudläkare bedömer att ljusbehandling kan vara något för dig så skrivs du in i Gävle men kan alltså göra själva ljusbehandlingen i Sandviken. Där finns en ljusbox samt dusch och separata omklädningsrum för damer och herrar. Ljusbehandlingen är öppen måndag och torsdag 7.00-17.00 med lunchstängt mellan 12.00-13.00. Alla besök sker mot tidsbokning som görs på plats eller via telefon 026-27 86 45. Alla besök anmäls i patientkassan på plan 3. Ljusbehandlingen drivs av Landstinget Gävleborg med Hud som ansvarig vårdgivare.

Gästrikland

Psoriasisförbundet