Varje medlem betyder mycket!

Därför bjuder vi in dig som är medlem på en digital träff. Alla medlemmar är välkomna, gamla som nya och nya medlemmar får dessutom en inbjudan via e-post eller sms. Vi vill att du får chansen att dela erfarenheter med andra i Psoriasisförbundet eller bara lyssna in om du känner för det. Gemenskap för oss är att få träffas, lyssna och prata om vård och behandling tillsammans med andra.

Vi ses onsdagen den 10 mars kl 18.00-19.30.

Incheckning och mingel börjar från kl 17.50.

Träffen sker på Microsoft Teams och du kommer få en inbjudan skickad till din e-post med en länk. Det går bra att delta via dator, smartphone, surfplatta eller genom att ringa in.

Digital träff för medlemmar

Du anmäler dig nedan

Här finns en manual och här finns videopresentationer som beskriver Microsoft Teams. Vill du delta men är osäker på hur det går till så hör av dig till [email protected] så hjälper vi till.

Som medlem är du är en del av Psoriasisförbundet.

Tillsammans påverkar vi lokalt med över 400 förtroendevalda. I delar av Sverige bedriver några av våra ca 70 styrelser också egen ljusbehandling. Tillsammans med Socialstyrelsen har Psoriasisförbundet utarbetat nationella riktlinjer för vård vid psoriasis så att alla ska har rätt till en bra vård. Det finns mycket kvar att göra. Socialstyrelsen ger också ekonomiskt stöd för varje enskild medlem och det är en av många anledningar varför du är så viktig.

Vi har också två fonder som på tre år har delat ut över 13 miljoner till forskning om psoriasis och psoriasisartrit.

Fyra givande saker är att:

1. Materialbanken hittar du relevant information. Vi förser hela Sveriges hudmottagningar med gratis broschyrer så att alla med psoriasis och psoriasisartrit får möjligheten att förstå sin diagnos.
  2. Facebook får du information om händelser, föreläsningar och forskning.
  3. Med prenumeration på Nyhetsbrevet får du den med senaste kunskapen och aktuella nyheter direkt till din e-post fem gånger per år.
  4. Mina sidor hittar du medlemsunikt material, medlemsförmåner och kan läsa Psoriasistidningen digital. Där hittar du också dina medlemsförmåner.