Varje medlem betyder mycket!

Därför bjuder vi in dig som är medlem på en digital träff. Alla medlemmar är välkomna, gamla som nya. Våra allra nyaste medlemmar får dessutom en inbjudan via e-post eller sms. Vi vill att du får chansen att dela erfarenheter med andra i Psoriasisförbundet eller bara lyssna in om du känner för det. Gemenskap för oss är att få träffas, lyssna och prata om vård och behandling tillsammans med andra.

Onsdagen den 15:e september kl 18.00-19.30 träffas vi för att dela erfarenheter

Incheckning och mingel börjar från kl 17.50.

Samtalet sker på Microsoft Teams och du kommer få en inbjudan skickad till din e-post med en länk. Det går bra att delta via dator, smartphone, surfplatta eller genom att ringa in.

Frågor och din anmälan görs i formuläret nedan. Syftet med mötet är att dela erfarenheter och förhoppningsvis finns den erfarenhet i gruppen om det som du är intresserad att prata om. Det går självklart bra att bara lyssna in också.

Hör gärna av dig om du undrar över något!

Digital träff för medlemmar

Du anmäler dig nedan

Som medlem är du är en del av Psoriasisförbundet.

Tillsammans påverkar vi lokalt med över 400 förtroendevalda. I delar av Sverige bedriver några av våra ca 70 styrelser också egen ljusbehandling. Tillsammans med Socialstyrelsen har Psoriasisförbundet utarbetat nationella riktlinjer för vård vid psoriasis så att alla ska har rätt till en bra vård. Det finns mycket kvar att göra. Socialstyrelsen ger också ekonomiskt stöd för varje enskild medlem och det är en av många anledningar varför du är så viktig.

Vi har också två fonder som på tre år har delat ut över 13 miljoner till forskning om psoriasis och psoriasisartrit.

Fem givande saker är att:

1. Materialbanken hittar du relevant information. Vi förser hela Sveriges hudmottagningar med gratis broschyrer så att alla med psoriasis och psoriasisartrit får möjligheten att förstå sin diagnos.
  2. Facebook får du information om händelser, föreläsningar och forskning.
  3. Med prenumeration på Nyhetsbrevet får du den med senaste kunskapen och aktuella nyheter direkt till din e-post fem gånger per år.
  4. Mina sidor hittar du medlemsunikt material, medlemsförmåner och kan läsa Psoriasistidningen digital. Där hittar du också dina medlemsförmåner.
  5. Ett lokalt medlemskap och en riksorganisation som arbetar för dig. Hitta din närmaste läns- eller lokalavdelning här.

Undrar du något?

Ställ en fråga

Har du frågor eller synpunkter är du alltid välkommen att höra av dig. Skriv till oss så svarar vi så fort vi kan.

Ställ en fråga
Tack för din fråga!