Digitala föreläsningar

Här presenteras information om aktuella föreläsningar.

Varmt välkommen till digital föreläsning och diskussion om kopplingen mellan psoriasis och depression!

I år fokuserar vår dag, World Psoriasis Day (29 oktober), på kopplingen mellan psoriasis och psykisk ohälsa. Få vet nog att det är en av våra vanligaste samsjukligheter och det är något vi måste ändra på.

Därför arrangerar Psoriasisförbundet ett webinar på temat, i anslutning till Psoriasisdagen. Under webinariet får vi dels lyssna till en föreläsning om varför depression uppstår vid inflammatorisk sjukdom och även höra experter diskutera vad detta innebär för oss som lever med psoriasis/psoriasisartrit och våra närstående, samt vad vården behöver tänka på och arbeta mer med för att kunna öka både hälsa och livskvalitet.

Medverkar gör Professor Mona Ståhle, Karolinska Institutet, dermatolog och psoriasisexpert, och Professor Mats Lekander, Stockholms Universitet/Karolinska Institutet, psykolog och medicine doktor som bland annat forskar om kopplingen mellan inflammation och depression.

Vi måste prata mer om psoriasis och psykisk ohälsa – på alla nivåer! Det behövs mer information, mer stöd och mer forskning. Därför välkomnar vi alla som är intresserade av att lära sig mer till detta kostnadsfria webinar, oavsett om du själv lever med diagnoserna, är närstående, forskare eller arbetar inom vården.

Datum och tid: 1 november, 12:00 – 12:50

Anmäl dig nedan för att få en länk till sändningen.

Sändningen kommer även filmas för att finnas tillgänglig på vår hemsida.

Besök vår kalender för att få information om hela höstens program.

Har du missat våra tidigare föreläsningar om psoriasis, psoriasisartrit och psoriasis och mag-tarmsjukdom? Du hittar föreläsningarna på vår filmsida.

Anmälan till webinar om psoriasis och psykisk ohälsa

Undrar du något?

Ställ en fråga

Har du frågor eller synpunkter är du alltid välkommen att höra av dig. Skriv till oss så svarar vi så fort vi kan.

Ställ en fråga
Tack för din fråga!