Forskarföreläsningar 2022

Välkommen till Psoriasisförbundets digitala forskarföreläsningar!

Möt de engagerade personer och team som fått finansiering av Psoriasisförbundets stiftelser för sina forskningsprojekt inom psoriasis och psoriasisartrit. I denna föreläsningsserie berättar de om sitt forskningsområde i stort samt om sin egen forskning – forskning som är möjlig att bedriva tack vare de generösa gåvor Psoriasisförbundet får in från sina medlemmar och andra.

Vi har hittills arrangerat två forskarföreläsningar och missade du dem live så ligger de båda på vår filmsida.

Välkommen till forskarföreläsning på temat ”Samsjuklighet vid psoriasis”!

Den 22 november klockan 18:00 får vi lyssna till Albert Duvetorp berätta om vad forskningen har kommit fram till vad rör de andra sjukdomar som kan drabba oss som har diagnosen psoriasis (vad vi oftast refererar till som ”samsjuklighet”). Albert Duvetorp är hudläkare och forskar om bland annat livskvalitet vid psoriasis.

Anmäl dig via formuläret nedan så får du ett mail strax innan föreläsningen med en länk till sändningen.

Vill du läsa mer om samsjuklighet? Här finns det mer information.

Anmälan till forskarföreläsning om samsjuklighet

Bli medlem!

Undrar du något?

Ställ en fråga

Har du frågor eller synpunkter är du alltid välkommen att höra av dig. Skriv till oss så svarar vi så fort vi kan.

Ställ en fråga
Tack för din fråga!