Aktiviteter hösten 2019

Här hittar du vad som händer under 2019.

Varmbad

Måndagar klockan 18.15

Varje helgfri måndag under våren och hösten, bad i lasarettets varmvattenbassäng. Höstterminen startar den 9/9. Ring gärna före om det är ditt första besök. Till vår hjälp har vi Emma. Var och en gör de rörelser som man orkar, vattnet håller c:a 35º.

Kostnad: 30:- per gång. Ingång från Linnégatan, lasarettet i Hässleholm

Utfärd till Kivik

Lördag 12 oktober

Heldagsutfärd med start från Hässleholm kl. 10,00. Samåkning med egna bilar. Medtag frukostfika så tar vi ett första stopp i Brösarpsbackar. Därifrån går så färden vidare till Kiviks musteri med möjlighet till inköp av diverse delikatesser. I Kivik strosar vi runt, tittar och beundrar årets äppeltavla, får kanske smaka på några äpplesorter eller köpa. Lunchstoppet blir sedan på Buhres rökeri där de även har en fantastisk fiskbutik.
Pris per medlem 150:-. Anmälan senast den 29/9 till Birgith

Julkonsert

Söndag 15 december

Vi får i år lyssna till, Hesslekörens fina julkonsert tillsammans med Tyringe kyrkokör och Rökekör under ledning av Ingvar Albihn. Föreningen har bokat några biljetter, först anmälda gäller. Plats: Kulturhuset, Hässleholm kl. 17,00, samling senast 16,30.
Pris: 150:-, för medlemmar, ordinarie pris 250:- Anmälan till Birgith senast 3/11. Tel. 070-404 56 37

Göinge

c/o Birgith Linde