Utfärd Ellinge Slott

Den 2 september ordnade PSO HBG-Höganäs och PSO Bjäre-Åsbo en gemensam utflykt.
Vi startade med besök på Ellinge Slott där slottsherren Mikael Wethje själv berättade om slottets historia och visade runt. Lunch intogs därefter på Höörs gästgivargård. Sen gick färden vidare till Eslöv och ett besök på leksaksmuseet. Dagen avslutades med äpplekaka och vaniljsås på Trollenäs slott.

Ett stort TACK till Per-Arne och Joakim på Star-bussar som ordnat arrangemanget och såg till att vi säkert kom hem igen.

Fredriksdalsteatern

I flera år har PSO Helsingborg-Höganäs träffats och sett teater på Fredriksdal i Helsingborg söndagen efter midsommar. Så också i år. Vi var 50 personer från PSO som såg pjäsen ”Var god dröj” med Eva Rydberg och Allan Svensson m.fl.

En komedi i sjukhusmiljö som bidrog till många glada skratt.

Korvgrillning på Pålsjö strand

15 juni bjöd föreningen på grillning på handikappbadet vid Pålsjöbadet.

Trogna PSO-are ställde upp trots att regnet öste ner. Grillen tändes och efter en stund tittade
solen fram. Det blev en trevlig eftermiddag med grillad korv och tipsrunda.

Tack till alla som ställde upp.