Repotage

Medlemsträff i Landskrona.

Onsdagen den 31 maj 2017 träffades medlemmar och styrelse på campingen i Borstahusen för att spela minigolf. Denna eftermiddag blåste det väldigt mycket men samtliga deltagare trotsade vädret och spelade. Trots blåsten blev det en trevlig golfrunda. Efteråt gick vi till Erikstorps Kungsgård där det hölls prisutdelning till dom två bästa lagen. Kvällen avslutades med en trerätters middag.

Landskrona Psoriasisförening firar 40 år

Våren 1975 bildades psoriasisföreningen i Landskrona. 1983 öppnades den efterlängtade behandlingsanläggningen på Säbygatan 11.

Den 30/5 firades 40-årsjubileet i Slottsparken för inbjudna medlemmar, styrelse och personal. Vi blev serverade en god middag och därefter kaffe och tårta. Under eftermiddagen underhöll Cabare´ Mix och det blev en trevlig sång och musikunderhållning där alla var med och sjöng.

Vi på Psoriasisföreningen önskar alla en trevlig fortsättning på sommaren.

Birgitta

Kjell Andersson överräcker gåva från länet till Landskronas ordförande Roland Lundberg

Cabaré Mix

Gästerna uppskattade middagen

Fotvårdsinformation 2011

Tisdagen den 18 januari var Psoriasis-föreningen inbjuden till fotvårdsutbildningen på Tech Futurum. Eleverna hade undervisning om psoriasis på fötterna och i samband med detta var sex av föreningens medlemmar inbjudna till fotvård på skolan. Eleverna tyckte det var positivt att få både teori och praktik samtidigt.

Skolinformation 2011

Den 29 mars var Leif Alexandersson och Birgitta Christiansen på Dianaskolan i Landskrona. Skolan är en friskola med inriktning hälsa och fotboll. Vi informerade ca 75 elever i årskurserna 6, 7 och 8 om hudsjukdomen Psoriasis. Både lärare och elever tyckte att det var en intressant förmiddag. På grund av elevernas intresse hann vi inte med årskurs 9 men vi återkommer till dem vid ett annat tillfälle.

Landskrona Svalöv

Psoriasisförbundet