300 000 anledningar att bli vår kollega

Psoriasisförbundet söker samordnare verksamhetsutveckling

Psoriasisförbundets vision är ett bra liv för alla med psoriasis och psoriasisartrit. Därför arbetar vi för ökad satsning på forskning, bättre vård och behandling och för att skapa kännedom om och förståelse för hur det är att leva med sjukdomen. Arbetet bedrivs bland annat genom opinionsbildning, informationsinsatser och utbildning. Genom de två forskningsfonder Psoriasisförbundet förvaltar stödjer vi vetenskapliga projekt som syftar till att öka kunskapen om psoriasis och psoriasisartrit, förbättra de psoriasissjukas levnadsvillkor och utveckla bättre behandlingsmetoder. Psoriasisförbundet består nationellt av en förbundsstyrelse med ett förbundskansli i Stockholm. I varje län finns fristående länsavdelningar. I flertalet län finns även lokalavdelningar.

Psoriasisförbundet söker nu en vikarierande samordnare verksamhetsutveckling. Tjänsten passar dig som är engagerad, idérik och tycker om att arbeta med verksamhetsutveckling såväl strategiskt som praktiskt.

I uppdraget ingår att:

• Arbeta med förbundets interna mötesplatser och konferenser
  • Arbeta med förbundets satsning på föräldrar-, barn- och ungdomsverksamhet
  • Ansöka om och rapportera ekonomiska bidrag
  • Vara ett stöd till läns- och lokalavdelningar i deras styrelsearbete och verksamhet
  • Delta i externa nätverk och mötesplatser

Arbetet innebär vissa resor och arbete på helger.

Kvalifikationer/egenskaper:

• God förmåga att självständigt driva processer framåt
  • God analytisk förmåga samt förmåga att presentera resultat i t.ex. rapporter
  • God förmåga att uttala dig i tal och skrift
  • God administrativ förmåga
  • God förmåga att strukturera uppgifter
  • God förmåga att arbeta med sociala medier
  • Utåtriktad och duktig på att skapa goda relationer och samarbeten

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet från idéburen sektor
  • Erfarenhet för likvärdiga arbetsuppgifter
  • Har kunskap om psoriasis och psoriasisartrit

Tjänstens omfattning

Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med 15 mars 2019 med tillträde snarast.

Kansliet
På Psoriasisförbundets kansli i Stockholm arbetar nio personer. Vi sitter i centralt belägna lokaler på Södermalm. På vårt försäljningskontor i Karlstad arbetar två personer.

Ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och löneanspråk. Skicka din ansökan till info@pso.se senast den 11 april. Tillsättning snarast.

Kontaktpersoner

Kanslichef Maria Björklund, 08-556 109 07. Förbundsordförande Tina Norgren, 0703-09 61 34. Fackligt ombud Karl Lindberg (Unionen), 08-556 109 08.