Kompetensutbildning 2019

Under höstens regionsträffar har utbildning av förtroendevalda kommit upp flera gånger. Därför kommer vi att anordna fem endagars utbildningar på förbundskansliet i Stockholm.

Vi ser att behoven som finns sträcker sig från grundläggande funktionärskunskap för att kunna fullfölja sitt uppdrag och veta vad uppdraget innebär innan en tar sig an det, till hur arbetet inom styrelser kan förbättras och anpassas efter ett civilsamhälle i förändring.

Utbildningen är helt gratis för medlemmar och vi bjuder även på lunch. Hålltider är 10.00-16.00 och schema skickas ut till deltagarna ca. en vecka innan kurstillfället.

Resa samt eventuellt boende och inkomstbortfall står du själv för, alternativt kan eventuellt era avdelningar sponsra detta. Vi uppmanar er i samtliga avdelningar att se över vilka behov ni har och utnyttja tillfället att få ny kunskap inom dessa områden.

Utbildningarna är öppna för samtliga medlemmar och då vi har begränsat med antal platser är det först till kvarn principen som gäller.

Anmälan till de olika kursdatumen öppnar ca. en månad innan utbildningen och görs i samma formulär nedan. Om du vill gå fler utbildningar behöver du därför anmäla dig flera gånger under rätt anmälningsperiod. Aktuell anmälningsperiod för respektive tillfälle står under beskrivningen av utbildningen.

Du hittar anmälningsformulär längst ned på sidan.

Anmälan är bindande och du kommer få ett bekräftelsemail ca. 1-3 dagar efter att den har registrerats.

Maila [email protected] vid frågor och håll utkik på hemsidan, sociala medier, och i din mailkorg för uppdateringar.

Utbildningsdatum

29 augusti – Kommunikation och påverkansarbete

Denna utbildning utforskar hur vi kan arbeta med påverkansarbete, vilka kanaler och medier som finns tillgängliga samt hur vi får fram vårt budskap på bästa möjliga sätt. Aktuell för förtroendevalda som vill lyfta avdelningens kommunikation och påverkansarbete till nästa nivå.

Anmälningsperiod: 25 juli – 22 augusti

26 september – Medlemsvård och värvning

Inför Internationella Psoriasisdagen går vi igenom vad våra medlemmar efterfrågar, hur vi tar hand om dem på bästa möjliga sätt, samt hur vi kan tänka inför värvning av nya medlemmar. En högaktuell kurs för alla förtroendevalda och medlemmar med ett intresse för medlemsfrågor.

Anmälningsperiod: 22 augusti – 19 september

21 november – Föreningsekonomi

För förbundets alla kassörer och ekonomiansvariga förtroendevalda som vill diskutera utmaningar och möjligheter, få tips om nya tekniska möjligheter, samt vad en ska tänka på inför årsbokslut och revision.

Anmälningsperiod: 10 oktober – 14 november

Anmälan till kompetensutbildning