Västerås bjuder in till föreläsning

Varmt välkomna till föreläsning nr. 3 arrangerad av Psoriasisförbundet Västmanland och Västerås tillsammans med ABF.

Liv Eidsmo, Hudläkare på Karolinska Universitetssjukhuset och Docent i dermatologi vid Centrum för molekylärmedicin, Karolinska Institutet i Solna, föreläser om genetik och immunologi. ”Från försvar till fiende – T-celler i psoriasis” och ”Hur upprätthåller och underhåller hudens T-celler psoriasis”.

Plats: ACC, Aros Congress Centrer, Västerås

När: torsdag 27 september kl. 18.30

Program

18.30 – 19.15 Mingelfika (kaffe/smörgås) som föreningarna står för samt presentation av kvällens föreläsare och lite om föreningens historia mellan 1990-2000, Claes Roos.

19.15 – 20.15 Hur hudens T-celler upprätthåller psoriasis

Liv Eidsmo, Karolinska Institutet

20.15 – 20.45 Frågestund / Diskussion

Avgiftsfritt & Föreningarna bjuder på kaffe/te och smörgås i pausen. Lokalen tar max 70 personer, så först till kvarn gäller. Ingen föranmälan behövs men hör gärna av er till [email protected] så vi beställer så rätt som möjligt för mer info: ring Claes Roos 070-74 000 26