Bli medlem i Psoriasisförbundet

Välkommen till Psoriasisförbundet

Tillsammans bidrar vi till forskningen och arbetar för att alla med psoriasis och psoriasisartrit ska kunna leva ett bra liv. Våra medlemmar håller sig uppdaterade. Här finner du gemenskap, kunskap och engagemang. Håll dig uppdaterad du med!

Ja, jag vill bli medlem

Som medlem får du kunskap om psoriasis och psoriasisartrit och varje medlem ökar vårt statsbidrag samt ger en röst åt det gemensamma arbetet. Tillsammans med Socialstyrelsen har Psoriasisförbundet utarbetat nationella riktlinjer för vård vid psoriasis så att alla ska har rätt till en bra vård.

Som medlem är du välkommen att ta del av all kunskap som är relevant för dig. Läs gärna mer om ditt välkomstpaket och alla dina medlemsförmåner här. I medlemskapet ingår också en prenumeration på den uppskattade Psoriasistidningen som håller dig uppdaterad.  Årsavgiften är 250 kronor och gäller för innevarande år. Efter oktober gäller avgiften även för nästkommande år.

Gemenskap

Här finns erfarenhetsutbyte, tips och råd från andra medlemmar och närstående. Våra lokalavdelningar finns representerade i över 95 % av Sveriges samtliga län och vi har ett 50-tal lokalavdelningar runt om i landet där det arrangeras föreläsningar, kurser och andra aktiviteter. Lär känna andra som lever med psoriasis och psoriasisartrit. Hos oss hittar du både kunskap och gemenskap.

Kunskap

Vi arbetar med kunskap och information som du kan lita på. Vår ambition är att bevaka och informera om de senaste forskningsrönen för psoriasis- och psoriasisartrit, och om vård och behandling.

Engagemang

Det finns närmare 400 förtroendevalda över hela landet som arbetar ideellt. Vårt arbete och engagemang är fokuserat på en  en bättre och mer rättvis vård och behandling i hela landet.

Är ni flera i familjen på samma adress? Dina familjemedlemmar kan teckna ett familjemedlemskap. Den första kostar 100 kr och för ytterligare 50 kr kan du lägga till alla andra som du bor med. Du som redan är medlem anmäler familjemedlem på Mina sidor.

Mer information:

Önskar du personlig service eller har frågor ring oss på 08-600 36 36 eller kontakta oss på info@pso.se

Undrar du något?

Ställ en fråga

Har du frågor eller synpunkter är du alltid välkommen att höra av dig. Skriv till oss så svarar vi så fort vi kan.

Ställ en fråga
Tack för din fråga!