Välkommen till Psoriasisförbundet

Tillsammans bidrar vi till forskningen och arbetar för att alla med psoriasis och psoriasisartrit ska kunna leva ett bra liv. Här finner du gemenskap, kunskap och engagemang för 19 kronor i månaden.

Vi är ca 14 000 medlemmar. Det gör oss lika stora som många svenska kommuner och ger oss möjligheter att påverka. Tillsammans med Socialstyrelsen har Psoriasisförbundet utarbetat nationella riktlinjer för vård vid psoriasis så att alla ska har rätt till en bra vård. Varje medlem ökar vårt statsbidrag och ger en röst åt det gemensamma arbetet.

Som medlem är du välkommen att ta del av all kunskap som är relevant för dig. Läs gärna mer om ditt välkomstpaket och alla dina medlemsförmåner här. I medlemskapet ingår också en prenumeration på den uppskattade Psoriasistidningen som håller dig uppdaterad.  Årsavgiften är bara 225 kronor och aviseras en gång per år.

Ja, jag vill bli medlem

Att du är medlem innebär att du är en del av Psoriasisförbundet, både centralt och lokalt. Som medlem bidrar du till en bättre vård!

Gemenskap

Här finns erfarenhetsutbyte, tips och råd från andra medlemmar och närstående. Våra lokalavdelningar finns representerade i Sveriges samtliga län och har ett 50-tal lokalavdelningar runt om i landet, här arrangeras föreläsningar, kurser och andra aktiviteter. Lär känna andra som lever med psoriasis och psoriasisartrit, här finns både kunskap och gemenskap.

Kunskap

Vi arbetar med kunskap och information som du kan lita på. Vår ambition är att bevaka och informera om de senaste forskningsrönen för psoriasis- och psoriasisartrit, och om vård och behandling.

Engagemang

Det finns närmare 400 förtroendevalda över hela landet som arbetar ideellt. Vårt arbete och engagemang är fokuserat på en  en bättre och mer rättvis vård och behandling i hela landet.

Är ni flera i familjen på samma adress? Dina familjemedlemmar kan teckna ett familjemedlemskap för 100 kr per år och person. Då ingår alla förmåner förutom medlemstidningen. Du som redan är medlem anmäler familjemedlem på Mina sidor.

Mer information:

Önskar du personlig service eller har frågor ring oss på 08-600 36 36 eller kontakta oss på [email protected]