Välkommen som medlem

Som ny medlem får du ett välkomstpaket och Psoriasistidningen. Vi finns för att alla med psoriasis och psoriasisartrit ska kunna leva ett bra liv. Vi ger dig gemenskap, kunskap och engagemang.

Ja, jag vill bli medlem

När du blir medlem får du medlemsförmåner, prenumeration, medlemsunika föreläsningar och material samt en Psoriasislott med vinstchans på 100 000 kr för dig över 18 år. Välkommen till Psoriasisförbundet.

Gemenskap

Här finns erfarenhetsutbyte, tips och råd från andra medlemmar och närstående. Våra lokalavdelningar finns representerade i över 95 % av Sveriges samtliga län och vi har ett 50-tal lokalavdelningar runt om i landet där det arrangeras föreläsningar, kurser och andra aktiviteter. Lär känna andra som lever med psoriasis och psoriasisartrit. Hos oss hittar du både kunskap och gemenskap. Alla nya medlemmar bjuds in att träffa vår ordförande eller någon annan i förbundsstyrelsen för att prata om sin sjukdom och sitt medlemskap.

Kunskap

Vi arbetar med kunskap och information som du kan lita på. Vi bjuder in alla medlemmar till träffar med läkare och forskare som pratar om psoriasis och psoriasisartrit. Vår ambition är att bevaka och informera om de senaste forskningsrönen för psoriasis- och psoriasisartrit, och om vård och behandling. Tillsammans med Socialstyrelsen har Psoriasisförbundet utarbetat nationella riktlinjer för vård vid psoriasis så att alla ska har rätt till en bra vård. Som medlem får du kunskap om psoriasis och psoriasisartrit och varje medlem ökar vårt statsbidrag samt ger en röst åt det gemensamma arbetet.

Engagemang

Det finns närmare 400 förtroendevalda över hela landet som arbetar ideellt. Vårt arbete och engagemang är fokuserat på en bättre och mer rättvis vård och behandling i hela landet.

Är ni flera i familjen på samma adress? Dina familjemedlemmar kan teckna ett familjemedlemskap. Den första kostar 100 kr och för ytterligare 50 kr kan du lägga till alla andra som du bor med. Du som redan är medlem anmäler familjemedlem på Mina sidor.

Mer information:

Önskar du personlig service eller har frågor ring oss på 08-600 36 36 eller kontakta oss på info@pso.se

Undrar du något?

Ställ en fråga

Har du frågor eller synpunkter är du alltid välkommen att höra av dig. Skriv till oss så svarar vi så fort vi kan.

Ställ en fråga
Tack för din fråga!