Alla är välkomna i Psoriasisförbundet

Tillsammans bidrar vi till forskningen och arbetar för att alla med psoriasis och psoriasisartrit ska kunna leva ett bra liv. Här finner du gemenskap, kunskap och engagemang för 19 kronor i månaden.

Årsavgiften för medlemskap är 225 kronor som aviseras en gång per år, och ger medlemskap i både vår riksorganisation och i din avdelning lokalt.

Psoriasisförbundet är en viktig plattform för att gemensamt driva frågor som är viktiga för psoriasissjuka, som tillgång till effektiv behandling och att patientens behov sätts i centrum.

Du kan ta del av allt detta genom Psoriasistidningen, vårt digitala nyhetsbrev, vår hemsida och vårt informationsmaterial.

Ja, jag vill bli medlem

Gemenskap

Här finns erfarenhetsutbyte, tips och råd från andra medlemmar och närstående. Våra lokalavdelningar finns representerade i Sveriges samtliga län och har ett 50-tal lokalavdelningar runt om i landet, här arrangeras föreläsningar, kurser och andra aktiviteter. Lär känna andra som lever med psoriasis och psoriasisartrit, här finns både kunskap och gemenskap.

Kunskap

Vi arbetar med kunskap och information som du kan lita på. Vår ambition är att bevaka och informera om de senaste forskningsrönen för psoriasis- och psoriasisartrit, och om vård och behandling.

Engagemang

Det finns närmare 400 förtroendevalda över hela landet som arbetar ideellt. Vårt arbete och engagemang är fokuserat på en  en bättre och mer rättvis vård och behandling i hela landet.

Är ni flera i familjen på samma adress? Dina familjemedlemmar kan teckna ett familjemedlemskap för 100 kr per år och person. Då ingår alla förmåner förutom medlemstidningen. Du som redan är medlem anmäler familjemedlem på Mina sidor.

Mer information:

Önskar du personlig service eller har frågor ring oss på 08-600 36 36 eller kontakta oss på [email protected]