Välkommen till vår gemenskap

Våra avdelningar erbjuder gemenskap, kunskap och engagemang över hela landet.

Psoriasisförbundets medlemmar finns över hela Sverige.  Psoriasisförbundet är representerat i över 95 % av  Sveriges samtliga län och har ungefär 70 avdelningar med egna styrelser som arbetar aktivt för att varje medlem och varje person med psoriasis och psoriasisartrit ska kunna leva ett bra liv. Det innebär att största delen av aktiviteterna som är för våra medlemmar också sker på olika platser runt om i Sverige. Därför är det alltid bra att vara medlem och hålla sig uppdaterad på vad ens avdelning har på gång. Här kan du hitta din närmaste avdelning!

Vi tror att den lokala verksamheten är den allra viktigaste. Genom att träffas och dela erfarenheter lär vi oss mer om vad som fungerar för andra, vad som inte fungerar och vad som behöver förbättras med vården där du bor. Vården ser olika ut på olika platser i Sverige. Vi har ett gemensamt ansvar att försöka förbättra vården, både för oss själva och för kommande generationer. Du kan alltid ta kontakt med din avdelning och fråga om du kan hjälpa till med något.

Utöver våra läns- och lokalavdelningar har vi möten för våra medlemmar.  Det kan handla om allt från föreläsningar, utbildningar, läger och kurser för anhöriga. Vi skapar kontaktytor med våra medlemmar på en central nivå och inbjudningar till detta kommer med jämna mellanrum. Vi brukar bjuda in våra nya medlemmar att träffas digitalt på Microsoft Teams. Även om ingen inbjudan kommer på sms eller på mejlen till dig som redan är medlem så är du välkommen att delta på våra digitala träffar. Hör av dig till [email protected] så får du information om vad som kommer härnäst.

Hör av dig om du undrar över något!

Engagera dig på sociala medier

Om du har en minut över får du gärna gilla och dela våra inlägg på Facebook. Ju fler som gillar och delar desto större genomslag får de frågor som vi gemensamt bedriver.

Undrar du något?

Ställ en fråga

Har du frågor eller synpunkter är du alltid välkommen att höra av dig. Skriv till oss så svarar vi så fort vi kan.

Ställ en fråga
Tack för din fråga!