Certifiera dig som frisör

Visste du om att ungefär 300 000 personer i Sverige har psoriasis? Det är en icke smittsam sjukdom som är ärftlig och kronisk. Har man psoriasis är det mycket vanligt att man har det i hårbotten. För omkring hälften debuterar sjukdomen före 25 års ålder. Många behöver så klart en bra frisör, du kan göra stor skillnad för många!

Även om man har psoriasis i hårbotten så går det att klippa, färga, och permanenta håren. Du som frisör kan vara den som upptäcker att någon har psoriasis – har du kunskap om psoriasis kan du göra stor skillnad för den kund som har psoriasis.

Det är därför vi har tagit fram en certifierings-utbildning för frisörer. I den här utbildningen har vi tagit fram en utbildningsfilm att titta på. I filmen går vi igenom det du behöver veta som frisör och vad som är bra att tänka på när du möter kunder som har psoriasis i hårbotten. Några personer som har psoriasis i hårbotten agerar hårmodeller och en utbildare berättar. Du får då se hur det kan se ut, och hur olika det kan se ut beroende på hur mild eller svår psoriasis man har.

Efter utbildningsfilmen får du gå igenom ett prov och svara på ett antal frågor och påståenden som du ska kunna. Vi vill att du ska bli så säker som möjligt på att ta hand om dina kunder med psoriasis på bästa sätt! Efter att du har svarat på rätt på alla frågor utfärdas ett personligt certifikat som bekräftar att du har genomgått psoriasisutbildning för frisörer.

Vill du veta mer om certifieringen och utbildningen och vad som ingår? Anmäl ditt intresse i nedan formulär.

Här kommer du som frisör att synas när du har fått ditt certifikat!

Intresseanmälan frisörutbildning

I korthet.
Här hittar du vår integritetspolicy i fulltext.