Certifiera dig som frisör

Psoriasisförbundets hemsida har över en halv miljon besök under ett år. Topp fem bland våra mest besökta sidor är psoriasis i hårbotten. Har man psoriasis är det mycket vanligt att man har det i hårbotten. Många behöver en bra frisör. Du som frisör gör skillnad.

Visste du om att ungefär 300 000 personer i Sverige har psoriasis?

Även om man har psoriasis i hårbotten så går det att klippa, färga, och permanenta håret. Du som frisör kan vara den som upptäcker att någon har psoriasis. Har du kunskap om psoriasis kan du därför göra stor skillnad för en kund.

Vi har tagit fram en certifierings-utbildning för frisörer med en utbildningsfilm som går vi igenom det du behöver veta som frisör och vad som är bra att tänka på när du möter kunder som har psoriasis i hårbotten.

Börja med att intresseanmälan dig nedan. Sen ser du filmen och besvarar några frågor. Utbildningen kostar 400 kronor och när fakturan är betald får du ett välkomstpaket med bland annat ett personligt certifikat, broschyr om psoriasis i hårbotten samt en knappnål på Psoriasisförbundets hemsida som bekräftar att du har genomgått psoriasisutbildning för frisörer. Välkommen!

Intresseanmälan frisörutbildning

Namn
E-post(Obligatoriskt)
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Här hittar du vår integritetspolicy i fulltext.