Gösta A Karlssons 60-års fond

Stiftelsen Gösta A Karlssons 60-årsfond grundades år 1983 genom penninggåvor från enskilda personer och föreningar. Fonden lämnar bidrag till vetenskaplig forskning. Fonden kan även lämna bidrag till organisationer och institutioner som verkar i enlighet med Psoriasisförbundets syfte.

Stadgarna finns att ladda ner på denna sida.

Ansökan om medel

Information om hur du ansöker om medel från båda fonder finns här.

Undrar du något?

Ställ en fråga

Har du frågor som rör Gösta A Karlssons 60-årsfond? Du är du alltid välkommen att höra av dig. Skriv till oss så svarar vi så fort vi kan.

Ställ en fråga
Tack för din fråga!