Internationella Psoriasisdagen

Den 29 oktober varje år uppmärksammas psoriasis över hela världen genom Internationella Psoriasisdagen, World Psoriasis Day.

I hela världen lever mer än 60 miljoner människor med psoriasis. Här kan du läsa mer om det internationella arbetet.  Kampanjdagar som Internationella Psoriasisdagen behövs för att belysa de psoriasissjukas situation och för att skapa större förståelse för vad det innebär att leva med psoriasis och psoriasisartrit.

Sändningar som genomförts på Psoriasisdagen hittar du här.

Om vi är många som arbetar för bättre vård och mer forskning kring psoriasis och psoriasisartrit blir vi starkare och kan uträtta mer. Ditt stöd behövs i vårt arbete för en rättvis och jämlik vård – här i Sverige och i hela världen!

Syftet med Internationella Psoriasisdagen är att öka kunskapen om psoriasis och psoriasisartrit. Internationella Psoriasisdagen genomförs på initiativ av IFPA, International Federation of Psoriasis Associations.

Läs mer om Internationella Psoriasisdagen globalt här