En vinst för forskningen!

Vill du bidra till påverkansarbete och forskning om psoriasis och dessutom ha chansen att vinna upp till 75 000 kr? Då är Psoriasislotten för dig.

Psoriasislotten är lotten med många vinnare.  Överskottet går till forskning och information om psoriasis och psoriasisartrit. Välj nedan om du vill köpa lotter för 25 kr styck eller rätta en vinst.

Om Psoriasislotten

Psoriasislotten har funnits sedan 90-talet och är ett av de sätt varpå Psoriasisförbundet samlar in medel till forskning och information om psoriasis och psoriasisartrit. Under 2020 delade Psoriasisförbundets stiftelser ut nästan 3,15 miljoner kronor i forskningsanslag.  Du behöver vara minst 18 år för att bidra med köp av Psoriasislotten. Det finns mycket kvar att göra och det behövs mer forskning för att öka kunskapen om bakomliggande faktorer för sjukdomen som kan ge nya möjligheter till effektivare behandling – därför uppskattar vi verkligen alla bidrag!

Har du en fråga?

Ställ en fråga

Har du några frågor om "Psoriasislotten"? Skriv till oss så svarar vi så fort vi bara kan.

Skicka ett meddelande >
Tack för din fråga!