Välkommen till vår gemenskap

En sida för dig som är närstående till barn och unga som lever med psoriasis/psoriasisartrit.

Just nu arbetar Psoriasisförbundet med en satsning på närstående till barn och unga som lever med psoriasis och psoriasisartrit. Målet är att starta ett närståenderåd under våren 2022. Närståenderådets roll är att bidra med sina kunskaper och erfarenheter för att vi på bästa sätt ska kunna utveckla och förbättra förbundets arbete och verksamhet för barn, unga och närstående.

Vi behöver din hjälp för att ta reda på vilka behov som finns i den här målgruppen. Du som är närstående till ett barn/ungdom som lever med psoriasis är välkommen att kontakta oss så berättar vi mer om vad som är på gång och lyssnar in dina tankar. Kanske är du intresserad av att engagera dig i rådet?

Vill du veta mer? Mejla info@pso.se så hör vi av oss.

Bild på mamma och dotter

Om du letar efter fakta och råd för barn med psoriasis så hittar du det här.

Om du letar efter fakta för anhöriga så hittar du det här.