Våra 90-konton är din garanti

Du ska kunna veta att pengarna vi får verkligen går dit de ska. Och det kan du.

Vårt Plusgiro-konto för gåvor är 90 00 66-2. Hit kan du skänka pengar till Psoriasisförbundet och forskning om psoriasis samt psoriasisartrit genom de stiftelser Psoriasisförbundet förvaltar. Ange gärna ”gåva” som meddelande när du för över pengar.

Vårt andra 90-konto är kopplat till vårt eget lotteri, Psoriasislotten, som du kan läsa mer om här.

Om du vill lämna en minnesgåva med minnesblad rekommenderar vi vårt formulär. Som vanligt kan du alltid att ringa oss på 08-600 36 36 så hjälper vi till!

Psoriasisförbundets två 90-konton och hela verksamhet granskas av Svensk Insamlingskontroll. Det betyder att du kan känna dig trygg med att pengarna kommer rätt! Bara de som lever upp till de höga kraven kan beviljas ett 90-konto. Lär mer här.

Tack för ditt stöd!

90-konton - Svensk Insamlingskontroll

Svensk Insamlingskontrolls 90-konton finns för att garantera att insamlingar bland allmänheten för humanitära, välgörande och kulturella ändamål, miljövård, naturskydd och andra allmännyttiga ändamål sker på ett sunt och säkert sätt. Bland annat kontrolleras att insamlingar inte belastas med oskäliga kostnader, att sunda marknadsföringsmetoder används och att ändamålsenliga metoder för insamlingskontroll utvecklas.

Undrar du något?

Ställ en fråga

Har du frågor eller synpunkter är du alltid välkommen att höra av dig. Skriv till oss så svarar vi så fort vi kan.

Ställ en fråga
Tack för din fråga!