Hur kan vården av psoriasis och psoriasisartrit bli bättre?

Med anledning av Internationella Psoriasisdagen 29 oktober bjuder vi in till direktsänd intervju och chatt med experter på psoriasis och psoriasisartrit. Som medlem har du också möjlighet att ta del av unika medlemsförmåner under dagen.

Visste du om att det finns nationella riktlinjer för både psoriasis och psoriasisartrit?

Syftet med nationella riktlinjer är att de ska ge förutsättningar för en god vård och omsorg oavsett var i landet du bor. Men vad innebär de för dig som patient? Och hur kan man själv som patient vara delaktig i implementeringen av riktlinjerna?

Psoriasisförbundet i samarbete med Netdoktor har bjudit in representanter från professionen för att diskutera nyttan och vikten av nationella riktlinjer. Som deltagare kan du även genom en chattfunktion ställa frågor om din diagnos direkt till experterna i studion. Det är helt kostnadsfritt att delta. Du kan även skicka in dina frågor i förväg till barbra.bohannan@pso.se.

Delta i webbinariet och ställ dina frågor direkt till experterna. Du kan registrera dig redan nu här!

Webbinariet sponsras av Janssen, Novartis och UCB.

Medlemsrabatter på Apotea:

I samband med Psoriasisdagen erbjuder Apotea också alla medlemmar i Psoriasisförbundet 10 procents rabatt på fyra varumärken: Decubal, Locobase, Cerave och Hudosil. Rabatten gäller 29 oktober till sista november. Logga in på Mina sidor och där hittar du koden bland Medlemsförmåner. Använd sedan koden när du kommit till kassan på apotea.se. så registreras rabatten på de utvalda produkterna.

Skriven av: Barbra Bohannan