Psoriasisförbundets riksstämma blir digital

Psoriasisförbundets riksstämma i februari 2021 kommer bli helt digital, med anledning av läget med coronaviruset. Det har Psoriasisförbundets förbundsstyrelse beslutat.

Sedan tidigare är det beslutat att riksstämman som skulle ha hållits i oktober 2020 i stället kommer att hållas 6-7 februari 2021. Och nu är det alltså också beslutat att det kommer att bli en helt digital stämma, med anledning av läget med coronaviruset. Förbundet har anlitat ett externt företag som kommer att hålla i stämman. Allt som skulle skett fysiskt som att ordföranden öppnar mötet, att man har röstning, grupparbeten och så vidare kommer i stället ske med hjälp av digitala verktyg och ombuden kommer att kunna följa och delta i stämman via sina datorer. Avdelningarna och ombuden kommer att få mer information om den digitala riksstämman längre fram. Sista dag för motioner till riksstämman är den 9 oktober.

Skriven av: Jon Andersson

Foto: Bo Sandberg