Vår verksamhet för barn och unga

Över hela lander bedrivs verksamhet riktad direkt mot våra unga medlemmar och här finns de olika delarna av vår verksamhet samlad.

Ung kontakt

Ung kontakt är ett nätverk av personer som för Psoriasisförbundets räkning är kontaktpersoner för medlemmar, förtroendevalda och förbundskansliet när det gäller barn-, ungdoms och anhörigverksamhet. Vi svarar på dina frågor och ska göra vårt bästa för att hjälpa dig att finna de svar du söker! Läs mer om Ung kontakt här.

Kurser och läger

Vi vet hur viktigt det är att som barn och ungdom få veta mer om sin sjukdom, om sin kropp och de olika sätt som läkare och sjukvården jobbar för att göra en bättre. Vi vet även hur mycket det betyder att få träffa andra barn och unga som också går på ljusbehandling, smörjer sig eller har ont i kroppen. Därför anordnar vi kurser och läger för våra yngre medlemmar. Här på vår hemsida uppdaterar vi kontinuerligt med aktuell information om vilka kurser och läger som vi har inplanerade.  Mer information om aktuella och tidigare kurser finner du på sidan Läger och ungdomskurser.

Lokal verksamhet

Våra läns- och lokalavdelningar bjuder in till familjedagar, ungdomsträffar, föreläsningar och mycket, mycket mer. Följ din närmaste avdelning på sociala medier för att få kontinuerliga uppdateringar.

Undrar du något?

Ställ en fråga

Har du frågor eller synpunkter är du alltid välkommen att höra av dig. Skriv till oss så svarar vi så fort vi kan.

Ställ en fråga
Tack för din fråga!