Dags att skriva motioner till stämman

Nu har du som medlem chansen att påverka vilken riktning Psoriasisförbundet ska ta de närmsta tre åren, genom att skriva en motion till riksstämman i oktober. Något som inte alls är så komplicerat som det låter.

Har du som medlem tankar och idéer om hur du vill att Psoriasisförbundet ska jobba de kommande åren? Kanske är det en fråga du brinner extra mycket för som du vill att förbundet ska fokusera på. Då kan det vara läge att skriva en motion till förbundets riksstämma i höst. Läs mer om hur man skriver en motion i senaste numret av Psoriasistidningen.

Skriven av: Jon Andersson Illustration: Matilda Hall