De tipsar varandra om hur man tacklar psoriasis

På Psoriasisförbundets fikaträffar i Luleå träffas medlemmar för att umgås, dela tips och ta del av kunskap om sjukdomen.

Psoriasisförbundets fikaträffar är ett tillfälle att träffa andra som tacklar samma problem och få tips om vad man kan göra för att sköta sin sjukdom på bästa sätt. Länsavdelningen i Norrbotten är en av de som ordnar fikaträffar. I denna artikel från Psoriasistidningen delar de som deltog på vårens fikaträff i Luleå med sig av sina erfarenheter av att leva med psoriasis.

Skriven av: Karl Lindberg

Foto: Susanne Lindholm