Pressklipp från Internationella psoriasisdagen

Internationella psoriasisdagen uppmärksammades bland annat i Expressen och ICA-kuriren

Ica-Kuriren

Inte på webben, men i senaste numret (44/17) finns en stor intervju med Anna-Karin Nylund som lever med svår psoriasis. Psoriasisförbundets ordförande Tina Norgren intervjuades också om sjukdomen och om känslor av skuld och skam som inte är ovanliga.

Här kan du ladda ner och läsa artikarna.

Foto: Petra Älvstrand / www.pi-Photo.se

Skribent: Mia Coull

Ica-Kuriren 44/17

Jag är en självständig kvinna och vill kunna göra det jag har lust med och slippa be andra om hjälp. Det har tagit tid att acceptera att jag har en sjukdom som jag inte kommer bli frisk ifrån. Sådant tar på psyket. – Anna-Karin Nylund

ICA-kuriren 44/17

Jag önskar att andra kunde se människan bakom sjukdomen och inte bara utslagen –Tina Norgren

Expressen

Expressen uppmärksammade också Internationella psoriasisdagen med ett uppslag och intervjuer.

Mona Ståhle om psoriasis i Expressen

Skriven av: Psoriasisförbundet