Psoriasisförbundet arrangerar föreläsningar om psoriasis och psoriasisartrit

Psoriasisförbundet kommer att arrangera en mängd olika digitala aktiviteter under året. Det handlar bland annat om digitala föreläsningar med forskare och träffar för nya och nyfikna medlemmar.

Först ut är överläkare Gerd Marie-Alenius från Norrlands Universitetssjukhus i Umeå (se bild) som kommer att föreläsa och svara på frågor om psoriasisartrit den 17 februari. Anmälan till föreläsningen görs här. För er som inte har möjlighet att se föreläsningen live kommer det finnas möjlighet att se den i efterhand. Utöver föreläsningen den 17 februari planerar förbundet minst två ytterligare digitala föreläsningar om psoriasis/psoriasisartrit under året. Dessa föreläsningar kommer att hållas den 7 april och 8 september. Har du förslag på ämnen till de två resterande föreläsningarna? Mejla ditt förslag till info@pso.se.

Förbundet kommer också att arrangera två digitala möten för nya och nyfikna under året. Dessa möten kommer att hållas den 12 maj och den 8 november. Läs mer om förbundets digitala träffar för nya och nyfikna medlemmar och anmäl dig här.

Förbundets samtliga inplanerade aktiviteter finns i kalendern på hemsidan, som du hittar här.

Skriven av: Jon Andersson