Informationsträff intressepolitik för förtroendevalda

Varmt välkomna till nästa informationsträff om intressepolitik och sjukvårdsfrågor!

Träffen är öppen för alla förtroendevalda i läns- och lokalavdelningar som vill utbyta erfarenheter och diskutera aktuella intressepolitiska frågor landet runt.

Vid detta tillfälle kommer vi lägga lite extra tid på att diskutera förbundets vårdpolitiska program, hur det ser ut och används idag och hur vi kan tänka framåt.

Vid träffen närvarar representanter från förbundsstyrelse och kansli och vi ser fram emot en givande diskussion! Har du inte fått inbjudan till Teams-träffen? Hör av dig till barbra.bohannan@pso.se så får du en kalenderinbjudan via mail.

Kvällens huvudpunkter:

• Psoriasisförbundets vårdpolitiska program – nu och framåt
  • God och nära vård – vad är på gång och vad finns för koppling till vårt vårdpolitiska program?
  • Kunskapsstyrningsarbetet och nästa steg – förslag på brevmall från länsavdelningarna till regionerna
  • Ordet är fritt!

dec 02 2021