Kontaktpersoner

Genom att arbeta med kontaktpersoner vill Psoriasisförbundet finnas där folk bor, det vill säga lokalt i kommuner. Vill du stötta andra människor som har fått en psoriasisdiagnos? Bli kontaktperson hos oss!

Att vara kontaktperson i förbundet är en ny typ av uppdrag som syftar till att öka vår närvaro i landet, att finnas nära våra medlemmar. Fokus ligger på att rekrytera kontaktpersoner i kommuner som saknar lokalavdelning. Som kontaktpersoner väljer du själv hur länge du vill engagera dig och i vilken utsträckning. Du fungerar som ”vägen in” till förbundet och är kontaktbar för medlemmar och intresserade via mejl och/eller telefon. Du kan hänvisa till vår webbplats, informera om medlemskap, slussa vidare till styrelsen i länet eller till förbundskansliet. Du fungerar som en kamratstödjare, en psoriasiskontakt, genom att dela med dig av dina erfarenheter av sjukdomen/ och eller av vården. Uppdraget kräver inga förkunskaper och du erbjuds en årlig digital utbildning där du också får möjlighet att dela erfarenheter med andra kontaktpersoner. ’

Den första digitala utbildningen för kontaktpersoner genomförs den 31 januari klockan 18.30-20.00.

Låter det här intressant? Kontakta oss info@pso.se

Om du representerar en avdelning i Psoriasisförbundet och tycker det här låter intressant kan du ladda ner en informationsflyer. Den kan ni använda i er avdelning för att sprida information och rekrytera kontaktpersoner. Bli kontaktperson hos oss!