Frisörer ska lära sig mer om psoriasis

Att gå till frisören kan vara en jobbig upplevelse för många psoriatiker. Det vill Psoriasisförbundet råda bot på med en ny utbildning för frisörer.

Psoriasisförbundets ordförande Tina Norgren menar att certifieringen av frisörer är till stor nytta för Psoriasisförbundets medlemmar.

– Vi är övertygade om att det här kan göra skillnad och att frisörerna som gått den här utbildningen kan förmedla vidare den här kunskapen till andra, till exempel frisörskollegor. Det är ett sätt att få ut saklig information om utbildningen samtidigt som vi kan hjälpa våra medlemmar.

Läs hela artikeln från Psoriasistidningen nummer 5 2021 här.

Här kan du hitta en certifierad frisör och läsa mer om utbildningen.

Skriven av: Jon Andersson

Foto: Simon Eliasson