Psoriasisförbundet beklagar varsel på psoriasismottagningar

I dag gick Psoriasisföreningen i Stockholms län ut med besked om att man varslar samtliga medarbetare på sina psoriasismottagningar. Detta sker på grund av minskade vårdersättningar till följd av covid-19, enligt ett pressmeddelande.

Tina Norgren ordförande i Psoriasisförbundet beklagar varslet av medarbetarna på vårdmottagningarna.

-Det vore beklagligt om vårdmottagningarna i Stockholm skulle behöva lägga ner. De gör ett jättebra jobb och det skulle vara ett hårt slag för alla patienter med psoriasis och psoriasisartrit i vårt största län, säger hon.

Totalt är det fem vårdmottagningar i Stockholms län som hotas av nedläggning. Det handlar om 5400 patienter med kroniska diagnoser som psoriasis och atopiskt eksem som riskerar att förlora sin vård och behandling. 37 medarbetare på mottagningarna kan bli av med sina jobb om nedläggningen blir verklighet.

Läs hela pressmeddelandet här.

Vill du hjälpa till med att bilda opinion för att mottagningarna ska vara kvar?  Skriv på här.

Skriven av: Jon Andersson

Foto: Roger Schederin