Senaste nytt från Psoriasisförbundet

Med anledning av konkursansökan från Psoriasisföreningen i Stockholms län

12 jan 2024 Ordförande i Psoriasisföreningen i Stockholms län och Psoriasisförbundets förbundsordförande kommenterar beskedet om att vårdverksamhet inte längre kan bedrivas i föreningens regi.

Rekordutdelning till forskning från Psoriasisförbundet

3 okt 2018 Psoriasisförbundet delar i år ut 4,65 miljoner kronor till svenska forskare inom psoriasis. Det är det högsta beloppet som förbundet via sina forskningsstiftelser någonsin har delat ut till vetenskapliga projekt som ökar kunskapen om psoriasis och psoriasisartrit, de sjukas levnadsvillkor och bättre behandlingsmetoder.

Ny förbundsstyrelse vald

22 okt 2017 Psoriasisförbundet har under riksstämman den 21-22 oktober 2017 valt förbundsstyrelse för de kommande tre åren.

Läs hela artikeln

Ett oberoende civilsamhälle bygger Sverige starkt

31 mar 2017 Ideella organisationer får fortsatt ensamrätt att anordna spel både fysiskt och digitalt.

Miljoner till psoriasisforskning

7 sep 2016 Stiftelserna Psoriasisfonden och Gösta A. Karlssons 60-årsfond delade nyligen ut 1,9 miljoner kronor till svensk psoriasisforskning.