Välkommen till Skaraborg

Skaraborgs lokalavdelning omfattar kommunerna Essunga, Falköping, Grästorp, Götene, Hjo, Karlsborg, Lidköping, Skara, Skövde, Tibro, Tidaholm och Vara.

För ett antal år sedan påbörjades en nystart av föreningen och vi har bl.a. kunnat genomföra en allmänhetsföreläsning i Skövde som samlade ett 70-tal deltagare. Vi fick även ett antal nya medlemmar vid detta tillfälle. Senare anordnades en föreläsning under rubriken ”Att leva med psoriasis” och därefter var det dags för ”Må bra med psoriasis”. Det är vår förhoppning att vi skall kunna ordna fler föreläsningar och studiecirklar i olika ämnen och vi är tacksamma om du talar om dina önskemål.

Vi har ett gott samarbete med Vadsbo lokalavdelning och kommer att försöka ordna gemensamma möten och aktiviteter t.ex. båt- och bussutflykter samt andra sociala aktiviteter.

Vi vill även ha in synpunkter på tillgänglighet och bemötande i vården eftersom det är några av de frågor vi driver. Fotvård till alla som har ett medicinskt behov är också en viktig fråga eftersom många av våra medlemmar har behov av detta.

Skaraborg

Psoriasisförbundet Skaraborg