Digital forskarföreläsning – Psoriasis hos barn och unga

Välkommen till forskarföreläsning om psoriasis hos barn och unga!

Kvällens föreläsare är Josefin Lysell, som är dermatolog och forskare vid Karolinska Institutet. Josefin har många års erfarenhet av att behandla barn och unga med psoriasis men har även aktivt forskat inom området. Under föreläsningen kommer hon att berätta om sin forskning men även mer generellt om vad som är bra att veta om och tänka på när det gäller just hur psoriasis kan te sig hos barn och unga och hur närstående och vården kan stötta dem på bästa sätt.

Föreläsningen är digital och kostnadsfri och öppen för alla intresserade. Mer information kommer att läggas upp här närmare i tid till aktiviteten: https://www.psoriasisforbundet.se/gemenskap/for-alla/forskarforelasningar-2022/

Föreläsningen kommer även spelas in och finnas tillgänglig på förbundets filmsida här på hemsidan.

dec 15 2022
Expired!

2 svar till “Digital forskarföreläsning – Psoriasis hos barn och unga”

1. Susanne Aspbäck skriver:

Vill delta