Gunilla Eriksson Umeå lokalavdelning Psoriasisförbundet informerar

Ideella krafter och lokalt engagemang stärker gemenskapen

Runt om i Sverige finns många ideella krafter och engagerade människor som sprider kunskap och gör vårt förbund till en så varm och viktig gemenskap för än fler.

Gunilla Eriksson är en av dem, hon är studieorganisatör och informationsansvarig för Umeås lokalavdelning. Hon har egen erfarenhet av psoriasis och arbetar aktivt med att informera om sjukdomen. När hon är ute och informerar brukar hon hålla ett föredrag och ta sig tid att svara på frågor. I januari informerade Gunilla om samsjuklighet och psoriasis för deltagare på en SFI-utbildning och hade en tolk till hjälp.

Det går bra att ta kontakt med Gunilla och höra sig för om en sådan informationsträff. Om Umeås lokalavdelning och arbete kan ni läsa mer om här, och där finns även Gunillas epost-adress.

Vill du följa Umeås lokalavdelning på Facebook – kika in här!

Psoriasisförbundet finns i hela Sverige och om du vill ha kontakt med din närmaste lokalförening så hittar du dem här

Skriven av: psoriasisforbundet