Internationell undersökning om att leva med psoriasis/psoriasisartrit

Sverige ingår i undersökning med syfte att bättre förstå hur det är för kvinnor i åldern 18-45 att leva med psoriasis/psoriasisartrit.

Undersökningen är ett initiativ från paraplyorganisationerna IFPA (International Federation of Psoriasis Associations) och EUROPSO och kommer att genomföras i flera länder, däribland Sverige. Undersökningen sker i samarbete med läkemedelsföretaget UCB.

Vi hoppas att resultaten kommer att bidra till utvecklingen av nya lösningar för de som lever med psoriasis/psoriasisartrit och öka medvetenheten om dess effekt på kvinnor i fertil ålder i synnerhet – ett område där det behövs mer forskning. För att läsa mer och bidra till detta viktiga forskningsämne, klicka på denna länk:

Enkäten tar cirka 20-30 minuter att besvara.

Varmt tack för din hjälp med denna viktiga undersökning! Dela gärna till andra du tror skulle kunna hjälpa till.

Skriven av: Barbra Bohannan

Psoriasisförbundet

Bellmansgatan 30
118 47 Stockholm