Psoriasis- kompassen har lanserats

Nu finns Psoriasiskompassen tillgänglig för Psoriasisförbundets medlemmar! Tanken med Psoriasiskompassen är att den ska fungera som vägledning för att hitta information kring vård, stöd och bidrag som är relevant för dig som har psoriasis eller psoriasisartrit, eller som närstående till någon med dessa diagnoser.

Innehållet har tagits fram med utgångspunkt i vanliga frågor som Psoriasisförbundet får, som ofta rör vilka rättigheter man har som patient, vad det finns för olika stöd och bidrag att söka samt vart man vänder sig om man inte är nöjd med sin vård. Det är därför vår förhoppning att kompassen ska kunna ge förbundets medlemmar en god överblick av patienträttigheter, vård och behandling samt socialförsäkring.

I varje avsnitt finns direktlänkar till Psoriasisförbundets hemsida eller till andra instansers webbplatser, så att du lätt kan hitta vidare till mer information och fler resurser.

Hitta kompassen!

Som medlem går du in på www.psoriasisforbundet.se/mina-sidor, där du loggar in med ditt medlemsnummer och lösenord (finns på medlemskortet) för att få tillgång till länken till kompassen. Kompassen kommer att ses över och uppdateras årligen och vi tar gärna emot synpunkter på innehållet och hur det kan utvecklas eller förbättras.

Är du ännu inte medlemdå blir du det enkelt här.

Psoriasiskompassen i en enklare webbupplaga hittar du här.

Skriven av: louise