Se föreläsningar om psoriasis och psoriasisartrit

Under 2022 satsar Psoriasisförbundet på att nå ut till medlemmar och andra intresserade med flera digitala föreläsningar. Hittills har det hållits en föreläsning om psoriasis och en om psoriasisartrit. Båda dessa föreläsningar finns nu att se på Psoriasisförbundets hemsida.

I februari höll Gerd-Marie Alenius, överläkare vid reumatologiska kliniken på Norrlands universitetssjukhus i Umeå en föreläsning om psoriasisartrit och för en dryg vecka sedan höll Charlotta Enerbäck, professor i dermatologi vid Linköpings Universitet en föreläsning om varför psoriasis uppkommer och hur våra läkemedel fungerar. Båda dessa föreläsningar finns nu att se på Psoriasisförbundets filmsida som ni hittar här. På filmsidan finns det också möjlighet att se sändningen från Psoriasisföreningens mottagning i Södertälje på Psoriasisdagen den 29 oktober, som hade särskilt fokus på psoriasis i hårbotten. Tanken är att framtida föreläsningar också ska läggas upp på filmsidan. Information om vilka föreläsningar som är på gång under året och när de kommer att hållas hittar ni via Psoriasisförbundets kalender.

Skriven av: Jon Andersson

Foto: Jon Andersson