Senaste nytt från Psoriasisförbundet

Interaktiv kampanj under World Psoriasis Day

27 okt 2020 Den 29 oktober är det som vanligt World Psoriasis Day (Psoriasisdagen). Årets tema handlar om att sprida erfarenhet och kunskap om hur det är att leva med psoriasis och psoriasisartrit. Psoriasistidningen har tittat lite närmare på vad som händer ute i världen under dagen.

Läs hela artikeln

Myter och fakta om coronaviruset

10 jul 2020 Är personer med psoriasis och psoriasisartrit en riskgrupp och hur ska man tänka kring sin behandling om man går på biologiska läkemedel eller annan medicin som kan påverka immunförsvaret? Psoriasistidningen har faktakollat några vanliga påståenden om coronaviruset och psoriasis/psoriasisartrit.

Läs hela artikeln

Dags att skriva motioner till stämman

26 feb 2020 Nu har du som medlem chansen att påverka vilken riktning Psoriasisförbundet ska ta de närmsta tre åren, genom att skriva en motion till riksstämman i oktober.

Atlas kartlägger psoriais

24 jan 2020 För den som vill veta mer om psoriasis finns nu en psoriasisatlas som kartlägger sjukdomen i hela världen.

Läs hela artikeln

TV-såpor och fotoutställningar får ut budskap

24 okt 2019 Fördomar och stigmatisering slår hårt mot personer med psoriasis. Runt om i världen arbetar patientorganisationer därför med att ändra attityder.

Läs hela artikeln

Flera landsting säger nej till klimatvård

21 feb 2019

Läs hela artikeln

Från idé till färdig medicin

24 dec 2018 Det tar ungefär 15 år att forska fram ett nytt läkemedel, från idé till att det blir godkänt av myndigheterna.

Lyckat partnerskap med forskningen

22 dec 2018 Intervju med Mikael Ek om lyckat partnerskap mellan patient och forskning.

Läs hela artikeln

Nina vill att vården ska se hela människan

1 nov 2018 Så påverkas psyket av psoriasis är temat för senaste Psoriasistidningen. Här bjuder vi på en av artiklarna.