Välkommen till Västra Götaland Psoriasisforbundet alt

Välkommen till Psoriasisförbundet i Västra Götalands län

Psoriasisskola på Sahlgrenska 2018

Till våren blir det en ny omgång av Psoriasisskolan, som ger dig god grundkunskap om sjukdomen, behandling och vilket samband psoriasis har med andra sjukdomar samt hur livsstilsfaktorer kan påverka sjukdomen positivt och negativt. Psoriasisförbundet medverkar också med information. Start torsdag 8 februari kl. 18.00 och pågår sedan fem tisdagar framåt. Mer information och anmälan till verksamhetsutvecklare Karin Olsson, tel. 031-342 42 82.

Bada på Rehab i Borås

Vattengympa Borås

Vattengympan på Rehabbadet vid Södra Älvsborgs Sjukhus i Borås är omtyckt av medlemmarna. Vi har dock plats för ett antal till. En gång i veckan, fredagar 15.15-16.00, träffas vi med Anette Bruksås som populär ledare och hon har ett skonsamt gymnastikprogram som passar alla. Ring 070-624 88 52  eller maila till psoboras@hotmail.com så får du veta mer.

Länsavdelningens årsmöte 2017

Lördagen den 8 april hölls länsavdelningens årsmöte och representantskap på Scandic Swania i Trollhättan. Förutom sedvanliga årsmötesförhandlingar fick vi också information av ordf. i Norra HSN, Ulrik Hammar, som höll en intressant genomgång om nämndens organisation och verksamhet och många passade på att ställa frågor.

Som alltid när vi träffar politiker lyfte vi bland annat frågan om mjukgörande inom högkostnadsskyddet och den dyra avgiften för intyg till klimatvård.

Ordf. Kjell Gustafsson välkomnade sedan Liselotte Ekberg från Philips, som visade hur plackpsoriasis kan lindras med blått LED-ljus. Mikael Lindvall, som själv har psoriasis, demonstrerade hur det fungerar.

Efter en god lunch var det dags för årsmötet, som efter sedvanliga val kom att handla mycket om förberedelser inför höstens Riksstämma. Det blev en givande och mycket uppskattad dag med engagerade ombud och observatörer.

Västra Götalands län

Psoriasisförbundet Västra Götaland
Ostgatan 8

Skicka e-post

Kjell Gustafsson, Ordförande

Undrar du något?

Ställ en fråga

Har du frågor eller synpunkter är du alltid välkommen att höra av dig. Skriv till oss så svarar vi så fort vi kan.

Ställ en fråga
Tack för din fråga!

Jubileumsaffischen

Vid jubileumskonferensen 2013 gjorde vi en kort presentation av regionavd. i Västra Götaland. Här är affischen.