Årsmöte 2018

Psoriasisförbundets länsavdelning har hållit årsmöte.

Söndagen den 18 mars hölls årsmöte i Hejde bygdegård. Speciellt inbjuden gäst var Bengt-Erik Bengtsson från Psoriasisförbundet, som valdes till ordförande för årsmötet. Han presenterade sig och berättade om sin roll i Förbundet och som Förbundets kontaktman för vår lokala förening.

I styrelsen ingår ordförande Jan-Erik Fors, vice ordförande Tommy Bodén, sekreterare Birgitta Falck, kassör Britta Kruslock, styrelseledamot Margaretha Scheele.  Ersättare Anders Björklund och Elsie Fors.

Under året har både ordförande och kassör invalts i Förbundsstyrelsen resp. Förbundets valberedningskommitté.

I årsberättelsen nämndes många aktiviteter, bl.a. följande.

Under Almedalsveckan samlades styrelsen i HSO´s tält i Visby hamn med informationsmaterial om sjukdomen psoriasis/psoriasisartrit. Det resulterade i många trevliga samtal och nya medlemmar. Årets motto var ” En till!”

På Internationella Psoriasisdagen (WPD) den 29/10 stod styrelsen åter med sitt material uppdukat under 3 dagar vid olika apotek i Visby, vilka samarbetade genom att presentera olika mjukgörande hudvårdsprodukter. Det resulterade åter i många besök och nya medlemmar.

Den 18/11 inbjöd föreningen till ett höstmöte på ”Uncle Joe”. Ett 30-tal medlemmar hade hörsammat inbjudan och kom och njöt av god mat,  bowling och kaffe.

Birgitta Falck fortsätter att leda vattengymnastik i föreningens regi i Hemse rehabbassäng.

Efter årsmötesförhandlingarna avtackades Bengt-Erik med en gåva med gotlandsanknytning.

Därefter bjöds på smörgåstårta, dricka och kaffe med kaka.

Gotlands psoriasisförening var under 2017 åter den lokala förening som ökat mest procentuellt i hela landet gällande medlemsrekrytering, vilket vi är mycket stolta och glada över!

Birgitta Falck

Gotlands län