Studie söker deltagare med psoriasisartrit

Har du psoriasisartrit och vill delta i en studie om hur det är att leva med sjukdomen och din upplevelse av vården?

Syftet med projektet är att förstå din upplevelse av att leva med sjukdomen och din upplevelsen av kontakten med vården. I projektet kommer även  reumatologer intervjuas för att se ifall det finns eventuella gap mellan patienternas och läkarnas upplevelse och mål med behandlingen.

Därför vill de som genomför studien gärna komma i kontakt med dig som har psoriasisartrit för att få svar på dessa frågor. De kommer att genomföra intervjuer via telefon, som beräknas ta ca 30-45 min. Intervjun utgår ifrån öppna frågor och genomförs av en neutral aktör, Transformator Design, på uppdrag av Pfizer Sverige. Personuppgifter kommer att behandlas konfidentiellt och det sammanställda materialet kommer att anonymiseras.

Arbetet kommer att resultera i en rapport som Pfizer kommer att publicera och sprida i sina kanaler, och du som deltar kommer självklart att få ta del av materialet när det är sammanställt.

Är du intresserad eller känner någon som skulle vara intresserad av att delta?
Vänligen skicka namn, mailadress och telefon till:
respondent1@transformatordesign.se

Intervjuerna genomförs primärt v.5 – v.6.

Kontaktperson:
Jackie Tempelman, Servicedesigner
Transformator Design

Vänligen observera att detta är en extern studie som inte genomförs av, eller i samarbete med, Psoriasisförbundet och att allt deltagande är helt och hållet valfritt.

Skriven av: Psoriasisförbundet

Foto: Copyright: sheeler / 123RF Stock Photo