Senaste nytt från Psoriasisförbundet

Många synpunkter på nya riktlinjer

31 Maj 2018 Socialstyrelsen har tagit fram en preliminär version av de nationella riktlinjerna för vård vid psoriasis. Innan den slutgiltiga versionen av riktlinjerna spikas ska vården och patienterna få tycka till om dem. Därför har sjukvårdsregionerna ordnat möten runt om i landet för att diskutera riktlinjerna som underlag till sina remissvar. Psoriasisförbundet har både deltagit på mötena och skickat in remissvar från förbundet nationellt och från olika avdelningar runt om i landet.

Läs hela artikeln

Nya riktlinjer ger hopp om klimatvård i hela landet

14 Mar 2018 Klimatvård har i mer än 50 år varit en viktig del av vården för patienter med psoriasis. Här bjuder vi på en artikel i senaste Psoriasistidningen

Läs hela artikeln

Du har rätt till en fungerande vård och behandling!

29 Jun 2017 Psoriasisförbundet har tagit fram sju steg mot en god och jämlik psoriasisvård över hela landet.

Läs hela artikeln

Ny behandling på gång för Psoriasisartrit

20 Jun 2017 På forskningskonferensen EULAR presenterades data för två nya läkemedelsklasser vid psoriasisartrit. Båda med lovande resultat.