Senaste nytt från Psoriasisförbundet

Frisörer ska lära sig mer om psoriasis

17 nov 2021 Att gå till frisören kan vara en jobbig upplevelse för många psoriatiker. Det vill Psoriasisförbundet råda bot på med en ny utbildning för frisörer.

Läs hela artikeln

Delta på vår kurs Hälsa och livskvalité för tonåringar!

4 sep 2019 Många som är unga med psoriasis och/eller psoriasisartrit berättar om ett behov och en önskan om att träffa andra i samma situation. Vi får ofta höra om hur en känner sig ensam och att då en vän som känner igen sig i känslorna är ovärderligt. Därför satsar Psoriasisförbundet på att skapa mer gemenskap och kontakt mellan våra yngre medlemmar. I höst bjuder vi in förbundets tonåringar till en kurs med tema Hälsa och livskvalité. Missa inte chansen att träffa och byta erfarenhet med andra unga med psoriasis/psoriasisartrit.

Läs hela artikeln

Delta på förbundets sommarkurser för ungdomar!

14 mar 2019 I år genomför vi en extra stor ungdomssatsning för alla förbundets unga i hela Sverige. Bland annat kommer två träffar hållas i sommar på temat Hälsa och livskvalité. De är planerade till 14-16 juni för tonåringar (14-19 år) och 9-11 augusti för unga vuxna (20-32 år). Missa inte chansen att träffa och byta erfarenhet med andra unga med psoriasis/psoriasisartrit.

Läs hela artikeln

Ideella krafter och lokalt engagemang stärker gemenskapen

27 feb 2018 Runt om i Sverige finns många ideella krafter och engagerade människor som sprider kunskap och gör vårt förbund till en varm och viktig gemenskap för så många.  Gunilla Eriksson är en av dem.

Anmäl dig till ungdomsträff i Skellefteå 17-18 mars

13 feb 2018 Är du medlem och är mellan 16-30 år? Då kan du anmäla dig till ungdomsträffen som sker 17-18 mars.

Läs hela artikeln

Uppdaterat: Anmäl dig till utbildning om psoriasis och psoriasisartrit 17-18 mars

7 feb 2018 I vår kommer Västerbotten och Norrbottens län anordna utbildning om psoriasis och psoriasisartrit. Detta är ett tillfälle du inte bör missa.