Årsmötesdeltagare bjöds på underhållning och semlor

Ett stämningsfyllt musikuppträdande inledde Psoriasisförbundet Umeå lokalavdelnings årsmöte. Nicklas Tarvainen sjöng både covers och egna låtar för mötesdeltagarna. En ny styrelse valdes och avslutningsvis bjöds det på semlor.

Nicklas Tarvainen framförde bl.a. låten Får man ta hunden med sig in i himlen, men även egna låtar som Jag vill gå vidare och Jag vill känna. Han berättade om sin första gitarr och hur det sedan blev olika Rockbandsgrupper som han deltog i. Även ett dansband som de kallade Brobergs, och till det minnet sjöng han Två mörka ögon. Han fick igång de flesta att sjunga till I natt jag drömde och som extra nummer fick man bl.a. höra rockklassikern Jonny be Good.

Föreningen höll sitt möte på Mariehemsvägen 7 m, Tranan och efter redovisning av verksamhet och ekonomi fick styrelsen ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2023. Styrelsen kommer under 2024 att arbeta med informationsverksamhet, att ordna aktiviteter för medlemmarna där man under lättsamma former kan träffas och utbyta erfarenheter. Ett annat viktigt uppdrag är att värva medlemmar.

Styrelsen för Psoriaisförbundet Umeå lokalavdelning består nu av Annika Olofsson, ordförande, ledamöter blev Roger Johansson, Ulla-Britt Adolfsson och Nina Kaptelinina. Ersättare blev Eva Kärrman och Frida Björn.  Efter förhandlingarna bjöd föreningen deltagarna på semlor och kaffe.

Psoriasis är en inflammatorisk systemsjukdom som kan ge upphov till andra autoimmuna sjukdomar. Huden drabbas av utslag och insidan av kroppen kan drabbas av inflammationer i muskelfästen, artrit i leder, inflammationer i ögonen mm.