Senaste nytt från Psoriasisförbundet

Psoriasismottagningar hotas av nedläggning

10 dec 2021 De psoriasismottagningar som drivs av Psoriasisföreningen i Stockholms hotas av nedläggning på grund av omstrukturering av hudvården i länet. En nedläggning skulle innebära att 5400 patienter med kroniska diagnoser som psoriasis och atopiskt eksem får söka vård någon annanstans.

Läs hela artikeln

Frisörer ska lära sig mer om psoriasis

17 nov 2021 Att gå till frisören kan vara en jobbig upplevelse för många psoriatiker. Det vill Psoriasisförbundet råda bot på med en ny utbildning för frisörer.

Psoriasisförbundet deltar i Patientriksdagen

31 aug 2021 I vinter är det åter dags för den så kallade Patientriksdagen. Ett unikt tillfälle för Psoriasisförbundet att påverka beslutsfattare och berätta vilka frågor som är viktiga för Psoriasisförbundets medlemmar. Läs mer om Patientriksdagen och kommentar från Psoriasisförbundets ordförande Tina Norgren här.

Frisörutbildning drar i gång

24 maj 2021 Psoriasisförbundets certifieringsutbildning för frisörer har nu dragit i gång. Flera frisörer har anmält sig till en första omgång av utbildningen som går ut på att lära frisörer mer om psoriasis i hårbotten.

Läs hela artikeln

Ny förbundsstyrelse för Psoriasisförbundet vald på riksstämman

8 feb 2021 På Psoriasisförbundets riksstämma den 6–7 februari valdes en ny förbundsstyrelse. Det togs också beslut om en ny verksamhetsinriktning med framtidsfokus samt att förbundet ska inrätta ett föräldraråd bestående av föräldrar till barn med psoriasis.

Uttalande från Psoriasisförbundets riksstämma 2021

7 feb 2021 Som medlemmar och förtroendevalda i Psoriasisförbundet kämpar vi tillsammans mot ett gemensamt mål. Att alla som är drabbade av psoriasis och psoriasisartrit ska kunna leva ett så bra liv som möjligt. Det handlar om att se till att få tillgång till den bästa vården och behandlingen som finns men också att bekämpa fördomar kring sjukdomarna.

Information om Psoriasisförbundets riksstämma

18 jan 2021 Här följer information om Psoriasisförbundets riksstämma som hålls 6–7 februari 2021.

Läs hela artikeln

Psoriasisförbundet får pengar för satsning på psoriasissköterskor

10 nov 2020 Psoriasisförbundet har fått 100 000 kronor för en satsning på vidareutbildning om psoriasis för sjuksköterskor och undersköterskor, med syfte att höja kompetensen och öka deras kunskap om sjukdomen.

Psoriasisförbundets riksstämma blir digital

14 aug 2020 Psoriasisförbundets riksstämma i februari 2021 kommer bli helt digital, med anledning av läget med coronaviruset. Det har Psoriasisförbundets förbundsstyrelse beslutat.