Senaste nytt från Psoriasisförbundet

Rekordutdelning till forskning från Psoriasisförbundet

3 Okt 2018 Psoriasisförbundet delar i år ut 4,65 miljoner kronor till svenska forskare inom psoriasis. Det är det högsta beloppet som förbundet via sina forskningsstiftelser någonsin har delat ut till vetenskapliga projekt som ökar kunskapen om psoriasis och psoriasisartrit, de sjukas levnadsvillkor och bättre behandlingsmetoder.

Psoriasisförbundets valenkät 2018

7 Sep 2018 Inför valet har Psoriasisförbundet gått ut med ett valbudskap som innebär att: Psoriasis är en kronisk systemsjukdom som kräver helhetssyn. Vi vet att vården för människor med psoriasis och psoriasisartrit är mycket ojämlik över landet. Tillgången och möjligheter för diagnos och behandling ska inte vara beroende av var man bor. Hur vill partierna arbeta för att uppnå en mer jämlik vård?

Klimatvård på rundabordssamtal i Almedalen 2018

4 Jul 2018 Klimatvård ingår i de nya nationella riktlinjerna som en av flera rekommendationer, men hur ska vi få till att det fungerar i hela landet för alla de patienter som är i behov den?

Läs hela artikeln

Hög tid att anmäla sig till sommarens återträff

18 Jun 2018 För länge sen var de aktiva i samma ungdomsförbund. I sommar träffas de igen. Förhoppningen är att den återträff Psoriasisförbundet arrangerar i augusti ska väcka liv i både minnen och engagemang.

Läs hela artikeln

Nya riktlinjer ger hopp om klimatvård i hela landet

14 Mar 2018 Klimatvård har i mer än 50 år varit en viktig del av vården för patienter med psoriasis. Här bjuder vi på en artikel i senaste Psoriasistidningen

Läs hela artikeln

Ideella krafter och lokalt engagemang stärker gemenskapen

27 Feb 2018 Runt om i Sverige finns många ideella krafter och engagerade människor som sprider kunskap och gör vårt förbund till en varm och viktig gemenskap för så många.  Gunilla Eriksson är en av dem.

Anmäl dig till ungdomsträff i Skellefteå 17-18 mars

13 Feb 2018 Är du medlem och är mellan 16-30 år? Då kan du anmäla dig till ungdomsträffen som sker 17-18 mars.

Ny förbundsstyrelse vald

22 Okt 2017 Psoriasisförbundet har under riksstämman den 21-22 oktober 2017 valt förbundsstyrelse för de kommande tre åren.