Senaste nytt från Psoriasisförbundet

Psoriasisförbundets riksstämma blir digital

14 aug 2020 Psoriasisförbundets riksstämma i februari 2021 kommer bli helt digital, med anledning av läget med coronaviruset. Det har Psoriasisförbundets förbundsstyrelse beslutat.

Läs hela artikeln

”Bostadsort ska inte avgöra vilken vård du får”

23 jun 2020 Den 23 juni publicerade Psoriasisförbundet en debattartikel i Altinget med krav på en bättre och mer jämlik vård för patienter med psoriasis och psoriasisartrit. Här nedan svarar förbundsordförande Tina Norgren på tre frågor om innehållet i artikeln och varför det är viktigt att den publiceras nu.

Läs hela artikeln

Försiktighetsåtgärder med anledning av coronaviruset

16 mar 2020 Psoriasisförbundet tar situationen med covid19 – coronaviruset på största allvar. Detta påverkar rutiner och arbetssätt framöver och vi kommer att iaktta extra försiktighet för att inte få eller sprida smitta.

Läs hela artikeln

Hur upplever du din kontakt med Försäkringskassan?

4 mar 2020 Psoriasisförbundets enkät kartlägger socialförsäkringens tillgänglighet för personer med psoriasis/psoriasisartrit.

Läs hela artikeln

Dags att skriva motioner till stämman

26 feb 2020 Nu har du som medlem chansen att påverka vilken riktning Psoriasisförbundet ska ta de närmsta tre åren, genom att skriva en motion till riksstämman i oktober.

Psoriasisförbundet växer

9 jan 2020 För första gången på fyra år växer Psoriasisförbundet. Året avslutades med cirka 14 300 medlemmar.

Uttalande Psoriasisförbundets Förbundskonferens 2019

20 okt 2019 Från Psoriasisförbundets sida vill vi att det görs mer för att skapa en jämlik vård i hela landet för personer som är drabbade av psoriasis och psoriasisartrit.

Läs hela artikeln

Aktiviteter runt om i landet på Psoriasis- dagen

17 okt 2019 På och runt Psoriasisdagen den 29 oktober äger aktiviteter rum runt om i hela landet.

Psoriasis- kompassen lanseras

21 mar 2019 Nu finns Psoriasiskompassen tillgänglig för Psoriasisförbundets medlemmar! Tanken med Psoriasiskompassen är att den ska fungera som vägledning för att hitta information kring vård, stöd och bidrag som är relevant för dig som har psoriasis eller psoriasisartrit, eller som närstående till någon med dessa diagnoser.